3 Μαΐου 1808

Το ισπανικό κράτος αντικαθρεπτίζεται στην τέχνη

του Γκόγια* καθώς ο πόλεμος και οι φρικαλεότητές του αποτελούν θέματα μερικών από τα ωραιότερα έργα του, όπως τα 83 χαρακτικά της σειράς «Οι συμφορές του πολέμου» (1808-1814), έντονη καταγγελία της βιαιότητας και της σκληρότητας του πολέμου και τα έργα

«2 Μαΐου» και «3 Μαΐου» (1814)**, εμπνευσμένα από την

εξέγερση της Μαδρίτης του 1808, που ανήκουν στα αριστουργήματα της ζωγραφικής όλων των εποχών.

Περισσότερα….

*

Οι πίνακες του Γκόγια κατασχέθηκαν από την Ιερά Εξέταση το 1815, για τους

πίνακες


Γυμνή Μάγια

και Ντυμένη Μάγια

που θεωρήθηκαν «άσεμνοι», χωρίς ωστόσο να καταδικαστεί.

**Η εκτέλεση όλων των ισπανών στην Μαδρίτη*** που έχουν κάποιο όπλο στην κατοχή τους από τους γάλους κατακτητές.

Το 1808 επιτράπηκε στα γαλλικά στρατεύματα του Ναπολέοντα να διασχίσουν την Ισπανία για να κατακτήσουν την Πορτογαλία, τελικά όμως η Γαλλία κατέκτησε και την ίδια την Ισπανία. Στις 2 Μαρτίου 1808 οι Μαδριλένοι στράφηκαν εναντίον των στρατευμάτων κατοχής μπροστά στα Βασιλικά Ανάκτορα, και σε αυτόν τον ξεσηκωμό οι Γάλλοι απάντησαν με σφαγές. Ωστόσο, το κοινό αίσθημα κατά των Γάλλων δεν μπορούσε να ελεγχθεί και η πόλη πήρε τα όπλα.

Ο Αίσωπος του Γκόγια



***Τον 13ο αιώνα ξέσπασε

μια διαμάχη σχετικά με τα δικαιώματα των κυνηγών σε εκτάσεις που ανήκαν στην Εκκλησία.Τελικά,συμφωνήθηκε ότι, αν και η γη ανήκε στην Εκκλησία, οι Μαδριλένοι είχαν δικαίωμα να κυνηγούν

ότι βρισκόταν επάνω σε αυτήν. Έτσι, η Μαδρίτη απέκτησε και το σύμβολό της: μια αρκούδα (το έμβλημα της Εκκλησίας) που μυρίζει ένα δέντρο:

Advertisements